Kiemgroenten

Tijd voor een nieuw experiment…

Onze scheutentuin was in eerste fase al een denderend succes. Een bokaal van 40 cm hoog en 20 cm diameter was gevuld met alfalfa-scheuten en die waren heel lekker. Het oude zaad van een marketingcampagne leverde ons eveneens lekkere watercress op…

Tijd voor een nieuwe actie dus.

Ik heb ditmaal gekozen voor iets kleinere bokalen (15 cm hoog en 6 cm diameter; vergelijkbaar met confituurpotten). De zaden heb ik eerst een nacht laten weken in lauw water en nu spoel ik ze elke dag met lekker fris water.

De zaadjes die ik dit keer gebruik: broccolikers, mungboon, radijs (experiment met gewoon zaad) en alfalfa (Luzerne).

Tip voor mezelf: hier staat een niet-limitatief lijstje en hier staat er nog één ter inspiratie en hier het lijstje van De Bolster 🙂

Ik hou hieronder de vooruitgang per dag bij; leuk om te volgen – elke cirkel is een dag…

Broccolikers

Mungboon

Radijs

Alfalfa

Geef een reactie

