Verplanten

De kleintjes zijn groot aan het worden en willen een groter bakje 🙂

Ik heb van elk twee rijtjes voorgezaaid en verplant vandaag, bij wijze van test, enkel de eerste rij. De tweede rij blijft nog even in de voorzaaibakjes.

Het verplanten op zich gaat niet altijd zonder slag of stoot. Ik probeer zoveel mogelijk van de aarde die aan de fijne haarworteltjes hangt te behouden, maar dat is niet altijd even eenvoudig. De basilicum bvb. heeft (nog) niet zo heel erg veel kleine worteltjes, waardoor ik vrees dat deze iets te vroeg verplant zijn. Ik las ook ergens dat koriander niet zo houdt van verplanten; het is dus ook even testen wat er gaat gebeuren met deze plantjes.

20170327_151632

De vrijgekomen plaats in de voorzaaibakjes heb ik opnieuw in gebruik genomen en de koolrabi, Oost-Indische kers en twee basilicumsoorten (‘Sweet Lemon’ en kaneel), die het niet zo goed doen, heb ik ingezaaid.

De salie tenslotte geeft me het meeste vertrouwen; ook al zijn er (voorlopig) nog maar drie zaadjes uitgekomen van de tien, deze had al een stevig kluitje en gaat het waarschijnlijk goed doen.

In de wc-rolletjes hebben de eerste Afrikaantjes zich laten zien, dat is snel… erg snel!

20170327_151641

Geef een reactie

