Omhoog

De oppervlakte van ons moestuintje is niet heel erg groot. Ik zal het creatief moeten oplossen, want ik wil natuurlijk veel oogsten…

Als je niet horizontaal kan werken, dan misschien wel verticaal…

Idee: kan ik geen constructie maken zodat mijn pompoenen en courgettes de hoogte in kunnen groeien? bedjes met niveau’s? kruipen die planten ook omhoog en geven ze dan nog vruchten?

Het wordt dus een experiment 🙂

Ik kijk naar het voorbeeld van de bonen; daarvoor hebben we al pikkels gemaakt met bamboe. Vandaag heb ik de dwarsliggers er op gemonteerd (ecologisch met ‘shorren’ en touw), zo kunnen de bonen straks omhoog klimmen.

20170317_150445

Dat voorbeeld heb ik nu ook voor de courgettes en pompoenen toegepast. Ik zag ook dit voorbeeld; en dat is inspiratie genoeg.

Het resultaat kan je hier zien.

De kolen hebben ook nog een extra portie compost gekregen; gewoon de molshopen opgeschept en propertjes onder gewerkt in het bedje van de kolen.

20170317_150416

Tenslotte nog een update van onze rabarber. Die doet het erg goed…

20170317_150457

Geef een reactie

