Vroege zaaitijd

De eerste zaadjes zitten in de grond!

De labbonen zijn gezaaid onder hun vierpikkels waarlangs ze straks naar boven zullen klimmen.

De eerste twee rijen pluksla zitten ook op hun plaats; we kiezen hier bewust om maar de helft van de voorziene plaats te gebruiken, want op die manier kunnen we later nieuwe rijtjes zaaien op de andere helft voor een gespreide oogst.

De peterselie (zowel de grote als de krul) is ook gezaaid. Ik lees overal dat die heel wat tijd gaat nodig hebben en dat de slaagkans vrij klein is. Dus heb ik iets dikker gezaaid in de hoop dat we toch goed kunnen oogsten voor onze pesto’s.

De radijzen hebben ook al zand onder hun voeten. Normaal gezien zouden deze voor een beginnend moestuinier (als ik) toch vrij makkelijk moeten lukken. Ben benieuwd 🙂

En tenslotte heb ik de spinazie ook al in twee rijtjes gezaaid. Lekker!

Tik tak… afwachten nu…

De bedjes heb ik ondertussen ook verder onderverdeeld – makkelijk en “dummie-proof” voor de vlijtige wieder.

Tip: steek een stokje in de grond om aan te duiden waar er reeds gezaaid werd.

Todo: een plannetje ergens ophangen van ons tuintje met daarop ‘wat staat waar?’.

PS: de rabarber begin zich al goed te laten zien 🙂

Geef een reactie

